Mijn ervaring met knab bank!

Mijn ervaring met knab bank!

Een tijd geleden was ik aan het rond kijken bij verschillende banken voor een betere spaarrente. De rentes staan overal laag, maar onze huidige bank zit wel aan de onder grens en zakt alleen maar. Het was dus zeker moeite om eens elders te kijken. Alleen mijn zoektocht was gestopt, eigenlijk was het een beetje in de vergetelheid geraakt, tot dat Peter zijn broer met de Knab bank aan kwam zetten. Hij was hierover erg te spreken, je begrijpt mijn interesse was dus gewekt!

Op hun website bleek al snel dat het een andere bank is dan de meeste banken. Ze hebben een hoge rente, maar de hogere rente is het niet enige wat mij trok naar deze bank. De vele mogelijkheden met alerts sprak mij aan. Ook de mogelijkheid tot meerdere spaarrekeningen te openen en deze bij naam te noemen was iets wat ik al langere tijd zocht!

Hoe gaat het in zijn werk?

De keuze was snel gemaakt, wij openende een betaalrekening, de eerste drie maanden zijn toch gratis. Het ging vrij simpel. Je vult allerlei persoonsgegevens in en maakt tenslotte geld over naar je “nieuwe” rekening. Deze is dan nog niet te zien, Knab controleert eerst of jij echt bent wie je zegt dat je bent. Bij ons was het nog niet gelijk goed, via de mail kregen wij het verzoek een kopie van het afschrift te mailen. Mijn naam was namelijk weg gevallen bij de overboeking, dit gebeurt vaak als je een en/of rekening hebt. Vervolgens krijg je goedkeuring en ben je klant bij de knab bank. Je krijgt via de post de pinpassen opgestuurd en ook de cardreader. Je pincode mag je zelf kiezen, wel zo gemakkelijk om te onthouden!

Alles verliep vlot en al snel konden wij gebruik maken van de betaalrekening. Daarnaast ook gelijk een spaarrekening geopend, dat was de voornaamste reden om hier een rekening te openen. Dit aanvragen gaat gemakkelijk via de website en komt gelijk in je lijst te staan. Je hebt hierin overzichtelijk welke betaalrekening en spaarrekening je hebt.

Wij zijn vanaf het nieuwe jaar weer begonnen met sparen voor de jaarlijkse vaste lasten, lees hier meer over onze spaarpotjes. Hiervoor heb ik allemaal spaarrekeningen aangemaakt, elke rekening heeft ook een naam gekregen, zodat het overzichtelijk is welk geld waarvoor gereserveerd is.

Aantal punten op een rij

  • hoge rente, ook op de betaalrekening.
    • Betaalrekening; 0,5%
    • Flexibelsparen: 1,1%
    • Kwartaalsparen: 1,25%
  • alles gaat online of werkt goed via de app. Hiermee kun je via je mobiel overboekingen doen, of zien wat er nog op je rekening staat.
  • Alerts instellen, je kunt allerlei meldingen instellingen, als bijvoorbeeld je betaalrekening onder een bepaald bedrag komt, ontvang je een mail of sms-bericht. Ook kun je een melding krijgen als er een automatische incasso plaats vind, of kan er automatisch geld van je spaarrekening naar je betaalrekening worden overgeboekt, mocht je hier in het rood staan. Er zijn tal van mogelijkheden wat je zelf in kunt stellen.
  • Duidelijk over de kosten, als je het basis pakket neemt ben je €5,00 per maand kwijt. Hierin zit alles, betaalrekeningen, spaarrekeningen en bankpassen. Bijvoorbeeld geen extra kosten omdat je beide een bankpas wilt, zoals nu het geval is bij onze andere bank.

 

Wij zitten nu drie maanden bij de knabbank en onze “proeftijd” zit erop. Maar die maanden heeft zich voor ons bewezen, wij blijven bij deze bank. Er zullen ongetwijfeld ook negatieven ervaringen zijn, maar heb je dat niet bij elke bank? Kort gezegd, het is een bank waarbij ik het gevoel krijg dat zij het goed willen doen voor de klant. Dat ze willen luisteren naar de klant en dat er geen onbereikbaar stuk zit tussen klant en bank. Gewone taal, bereikbaar via verschillende manier waaronder ook via een chat. Persoonlijk vindt ik dat erg fijn. De keren dat ik een vraag had, werd ik snel en duidelijk geholpen. Een bank van deze tijd als je het mij vraagt.

Bij welke bank zit jij? En ben jij tevreden over je spaarrente?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *